mandag 17. juni 2013

Spettene begynner å komme i bettet..

For ca. en måned siden var jeg en langhelg ute på Lauklines i forbindelse med 17. mai. Det ble ikke så mye fiske med Marcus ettersom han var opptatt med turer med turistene, så jeg var ute et par dager på egenhånd for å prøve litt variert fiske. Fisket var ikke det beste, det meste er forsinket i år, men jeg prøvde noen timer etter flatfisken. Rødspettefiske er alltid spennende og på de rette plassene kan man få stor fisk også på våren.

Marcus har malt båten (Anemon) i vinter og den framstår nesten som en helt ny båt. Fin er den. Her på vei ut med turister for å fiske torsk og sei.

    På vei mot Håja

    Det ble endel rødspetter opp til 1625 gram.


2. juni var jeg ute med Martin og Jørgen + en kompis. Det var utrygt for regn, lyn og torden, så vi var litt usikre på om vi skulle gå ut. Men lynet og regnet dukket aldri opp og det ble kjempevær. Vi startet med å fiske etter rødspette på en av våre "vårplasser". Og på 4 drifter fikk vi 3 rødspetter og 4 sandflyndrer, noe som må sies å være bra uttelling.

   Martin persa med en spette på 1750 gram.

   Jørgens fisk var den største på pene 2000 gram.

Etter 4 drifter bestemte vi oss for å forlate plassen for å fiske etter torsk og sei. Det viste seg å være en bom, for vi klarte ikke å finne verken stor sei eller torsk. Skulle nok heller ligget en heldag etter spetta. Men fantastisk vær ble det i hvertfall.

    Hyggelig å være på tur med mine brødre.

Gleder meg til neste gang jeg får muligheten til å fiske rødspette. Og så kan man jo alltids drømme om å få en som bifangst under steinbitfiske, som i fjor...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar