mandag 22. august 2016

Mine beste fiskeopplevelser del 1/10

Jeg har blitt utfordret på Facebook av den dyktige sportsfiskeren og skribenten Endre Hopland til å poste fiskebilder i 10 dager av noen av mine beste eller mest minnerike fangster. Jeg vil derfor dele disse også på bloggen framover. Jeg har valgt å fokusere på mine fiskeopplevelser fra de siste årene, selv om jeg også har gode minner fra da jeg var yngre. 

Først ut er den smått legendariske Frøyaturen i juni 2011, sammen med Kim-Eirik Johansen, Truls Christian Olsen, Ingemar Rödin og Irvin Kilde ombord hos mesterskipperen Frederic Kullin. Vi hadde noen fantastiske dager med variert fiske. En av dagene satset vi på spisskate på Frøyfjorden og Frederic traff blink på plassen. Vi lyktes å få hele 5 spisskater i båten (nesten alle fikk fisk) der min fisk var en specimen på 12020 gram fordelt på 133 cm.


Noen dager etter var vi på langtur ut i havet for å prøve nye spennende områder. På over 530 meters dyp fikk jeg min første Mora (Mora moro), en dypvannsfisk som på dette tidspunktet kun var tatt på stang 1 gang tidligere. Fisken var også ny norgesrekord med sine 1455 gram / 52 cm. Forøvrig fikk vi 8 mora i båten den dagen der jeg selv hadde 4 av dem. Champagnefeiring i båten og noe av det morsomste jeg har opplevd innenfor artsfiske.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar